Microsoft Excel je veľmi často využívaný v zamestnaní aj podnikaní. Je súčasťou kancelárskeho balíka MS Office
Používa sa na spracovanie väčšieho množstva vzájomne prepojených číselných údajov, s ktorými je potrebné robiť výpočty, spracovanie, triedenie, vyberať podľa určitých podmienok, zobrazovať grafický výstup. Využíva sa najmä na ekonomické a technické výpočty (rozpočty, návrhy, finančné analýzy, štatistické prehľady, skladové hospodárstvo, spracovanie laboratórnych meraní ...). Excel umožňuje vytvárať a upravovať tabuľky obsahujúce čísla, texty, vzorce a iné údaje
Čo sa naučíte:
- Spustenie tabuľkového kalkulátora, princíp práce s ním a úprava zákl. nastavení
- Vytvorenie, uloženie, zatvorenie tabuľky a práca s viacerými tabuľkami súčasne
- Vkladanie, výber, kopírovanie, presúvanie, mazanie a vyhľadávanie obsahu bunky tabuľky
- Využívanie vzorcov a funkcií
- Formátovanie obsahu buniek – čísel, textu
- Formátovanie tabuľky ako celku, pravopis, hlavičky, päty
- Vkladanie objektov do tabuľky, automatická tvorba diagramov a grafov z dát tabuľky
- Kontingenčné tabuľky
- zložitejšie funkcie
- základná práca s makrami
- Príprava dokumentov pre tlač, transformácia dokumentov do iného prostredia